tijsenmarleen.reismee.nl

LA!

heej

jeetje, ik weet bijna niet waar ik moet beginnen zoveel als we vandaag gezien en gedaan hebben..

Laat ik maar weer gewoon bij het begin beginnen. Zijn weer op een uurtje of acht op pad gegaan vanmorgen. Als eerste hadden we het hollywood logo en een panorama uitzicht over LA op het programma staan. Je kunt dit op meerdere plekken in LA goed zien maar we hebben gekozen voor het griffith park observatory. Hier zie je de letters wat meer vanaf de zijkant maar de skyline van LA is echt super vanaf hier. Pand van het observatory is ook al een bezienswaardigheid op zich dus helemaal goed. Nog niet een half uur op pad en ik was al bijna 100 foto's verder...

Toen stond de walk of Fame op het programma. Auto geparkeerd in een daarbij nabij gelegen winkelcentrum, en toen op celebrityStar jacht. Ahum. Hadden ons er beide iets meer van verwacht. Waarom weet ik ook niet, maar was licht teleur gesteld dat het niet meer was dan een stoep waar een flink aantal tegels vervangen waren door sterren met namen. Natuurlijk waren er ook de nodige toeristische shopjes omheen en liep er om de 5 meter een mannetje aan je hoofd te zeuren of je ook met een bustour mee wilde om de stad te ontdekken. Maar toch had ik een wat ander entourage in het hoofd.

Dus na een heerlijk bakje koffie bij de starbucks, mét uitzicht op de Hollywood letters maar weer verder. Sunset boulevard met de auto. En naar Rodeo Drive, al waar de rich en famous te shoppen gaat. Of althans dat zeggen ze. We hebben er niet een gezien. Belachelijk. Hebben ons verder maar niet in de winkels gewaagd. Zou nooit geloofwaardig over komen. Wel een boel mooie autos de revue zien paseren daar. Bugatti, ferari's noem maar op.

Is zowizo wel een dingetje hier. Overal hoor je het gebulder van v8 motoren. Vind ik leuk! En toen we net aan gekomen waren, zat ik steeds tegen de ramen van onze prima rijdende luxe (lees airco, cruise control, starten zonder sleutel maar met knopje jipeeee) geplakt al ik een mustang voorbij zag komen. Inmiddels vind ik dat al net zo gewoon als dat we in nederland golfjes zien rijden. Al denk ik dat ik wel weet wat ik liever heb ;]

Maar goed ik dwaal af. Auto weer gestart en richting de Tar Pits gegaan. In de richting ,want wilde toch nog wel even een klein slagje door Beverly Hills. Niet om te kijken wie waar woont, maar wilde Het toch ook wel van wat dichterbij zien. Uiteindelijk bleek dat we al in Bell Air zaten, maar daar werden de huizen natuurlijk niet minder groot van. De Heggen voor het huis evengoed ook niet. (maar das ook logisch natuurlijk daar je op elke hoek van de straat kaarten kunt kopen om te kijken welke beroemdheid waar woont..)

Uitendelijk de TAr pits wel gehaald. Bijbehorende museum alleen niet. Geloof niet dat dat echt wat voor ons is. Natuurlijk heel mooi dat er in zo'n wereld stad skeletten van dinos enzo gevonden zijn maar om dat te gaan bekijken, neeeh. En er lag ook zo'n pit aan het begin van het museum dus konden we wel zien wat dat nu moest zijn.. Stonk echt naar tar (teer) en je zag ook bubbels omhoog komen. Dat was voor ons al mooi genoeg.

Toen maar even uit waaien op Venice beach. Tijs had daar een hotel op het oog gehad, maar door wat negatieve recensies op het internet toch maar niet geboekt. Dit bleek ook wel te kloppen. er waren erg veel zwervers op de been, en niet dat dat erg is, maar als je savond nog op pad wil geeft het toch een iets minder veilig gevoel..

Vanavond zijn we in een winkelcentrum geweest. The Americana at Brant heet het. Maar Americana meets Disney land had ook gekunt. Super mooi, net alsof je met de kerst in disney land bent. Erg bijzonder.

Nu ongelofelijk kei hard slapen. Ook deze dag hakt er weer aardig in...

Liefs

Reacties

Reacties

Ma & Pa

Wat een geweldige reisverslagen schrijven jullie toch
we starten 's morgens met het aanzetten van de pc
om naar jullie verslag te kijken
gr Ma & Pa pootjes van Jo en chokkie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!