tijsenmarleen.reismee.nl

reis en aankomst

heej luitjes!!

Het was vanmorgen meer dan op een manier vroeg op schiphol. Half vijf de wekker is voor geen van ons tweeen een topper,maar als je dan ook nog ietwat slaapdronken in de terminal arriveert, en alles is al helemaal in de kerst sfeer, mwah das dan toch bestvroeg.. (gelukkig was het nog wel zonder muzikale begeleiding.) Hadden nog even tijd voor een bakje koffie en om een boekje te kopen en toen was het al tijd om in te checken ook.Reis naar paris verliep voorspoedig. Er hingen mooier plukken mist in de weilanden, wateen mooi plaatjeopleverde. Helaasweerhielden dieook wel het uitzicht op de eifeltoren, maar ja. kan niet alles hebben he ;) Verdere reis was ook prima. Denk dat ik een kilo of twee lichter ben geworden van alle onnodige zenuwachtigheids perikelen in de eerst paar uur.. Gelukkig reis ik met de kalmte hemzelf :)

Eenmaal op San Fransisco gelijkde huurauto met navigatie op gehaald en on route gegaan,de toyota corolla blijkt niet in het assortiment gezeten te hebben dus daar voor in de plaats hebben we nu een chevrolet cruz. erg fijn autotje ook. Welblij dat tijs achter het stuur was gekropen, want man, wat een drukte!Autos die je links en recht inhalen, stoplichten die aan de overkant van het kruispunt staan.

Hotel zit redelijk in het centrum. is allemaal wat oudbolig in gericht, maar is fuctioneel.

Stad is super! ondanks dat het zo groot is is hettoch knus. Net alsof het meerdere kleine steden in een grote is. Zijn eerst naar china town gewandeld. Niet te missen want hoe dichter je in de buurt komt hoe kleiner de mensen omje heenworden. Overal stonden food makets met nog hoofdzakelijk nette rijp fruit (we waren er ook laat natuurlijk)en voor de toeristen souvenier shopjes. Er was zelfs een winkel met audio waareen dame op staat aan de karaoke was. Haha plaatje compleet.Tijs had gelezen over de Fortune Cookie Factory die voor heel China town de koekjes bakt, dus die moesten we gezien hebben! Gelukkig voor ons lopen de meeste toeristen er aan voorbij want we werden bij het voorbijgaan geroepen door de oude verkoper. hier moet je wezen! Kregen meteen een platte versie aan geboden. Goeie verkooptechniek natuurlijk ;)

Daarna nog even verder geslenterd door de italiaanse buurt en daar ook gegeten.

Terugweg verliep wat minder soepel. Zijn toch wel stevige bulten hier! Even een tussenstop gedaan voor een pils. Mooi buiten op een beetje een sjabby terasje. Zat een lokale marrokaan buiten die heel enthousiastui t de doeken deed wat we vooral ook moeten gaan zien.Toen nog even een paar pilsengekocht bij eentypisch dranken winkeltje waar ook nogvoor op de stoep een aanal oudere mannen aan het schaken waren.(weer een plaatje compleet)

Toen huiswaarts. Met de taxi dat wel, want we waren wat uit de richting geraakt.Op de kamer nog een pils gedronken en ik een dappere poging gedaan om vanalles opte schrijven.Dat mislukte nogal omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden (dat was hier om negen uur, maar in hollandse tijd toch nog 6 uur smorgens..) Vandaar dat ik het nu maar af maak.

Gaan zodadelijk een fiets(????) huren en de golden gate bridge (oa) bekijken.

tot laters!!

liefs van ons