tijsenmarleen.reismee.nl

big tree!!

Met het risico dat ik herhaling verval.. Wauw, wat een dag!
Omdat we gisteren wat verder waren door gereden was het eigenlijk nog maar een
klein stukje tot het sequoia bos. Het kostte 20 dollar om het park in te mogen
maar, man, het was wel weer de moeite waard hoor. De rit omhoog was al mooi met
best een leuke klim en daardoor ook mooie vergezichten. Tussenstop gemaakt om een
stukje te wandelen. Langs slinger paden over rotsen tot aan een beekje. Zeker na
smellytown was de geur van bos heeeerlijk. Er was de ook nog de mogelijkheid dat
we beren zouden spotten dus ik had een missie! Helaas ging het al net als bij
tijs zijn cactus. Te goed verstoppeld. Wel plenty uit hout gekerfde varianten.
Gekaanstekerij...
Toen verder omhoog naar de sneeuw(!!!), en het bos der giganten. Jeeemig wat een enorme
dingen, die sequoia's. Je moet 20 meter weg gaan staan om ze helmaal op de foto te
kunnen zetten. En dik ook. Ongelofelijk. Net als in de grand canyon werden we er weer
even aan herinnend hoe nietig we eigenlijk zijn.
Ook de verdere reis door kings canyon was erg gaaf. Plateaus van rots waar dan toch
een boom uit komt zetten. Weer was iets minder waardoor we niet heel ver meer konden
kijken, maar ook wolken luchten in de bergen zijn mooi.

Zijn nu in Madera, een klein plaatsje vlak bij Fresno. Dat laatste hadden we eerst in
de planning, waarom weten we niet meer. Klonk bekend in de oren denk ik, maar waarvan...
Gelukkig zit MacDonalds overal dus weer gestopt voor een drankje en gratis gebruik van
het internet. Al gauw bleek Fresno niet echt een gezellige plek. Toch handig hoor dat
internet op je telefoon. Dan nog maar een stukkie verder he.

Kirsten

Ha ha leuk om te lezen weer... Maar dan staat er onder het verhaal over die prachtige bomen een advertentie over haardhout! Beetje jammer ????