tijsenmarleen.reismee.nl

San Fransisco

heej hallo!

Na vanmorgen een behoorlijk zoet en vet ontbijt gehad te hebben (snappen nu steeds beter waarom amerikanen zo dik zijn...) op weg gagaan om een fiets te huren. Aan het water had tijs een verhuur bedrijf gezien dus zijn we daar met een van de cable cars (soort trams) heen gegaan. Nostalgie ten top. Alles moet nog met de hand. Weg maakt ook best veel lawaai als er een in aantocht is. Net alsof er iemand steen aan het hakken is met een apparaat.

Onze verhuur meneer (deed mij erg aan erik van de B&theB denken) gaf ons onze fietsen en een mooie route. De weg naar de Golden Gate bridge voerde langs het water. Ondanks de mist kregen we steeds meer van de brug in ons vizier. Klim naar de brug toe was best een heftige, maar onze tweewielers waren voorzien van 21 versnellingen. Was ook onwijs de moeite waard . Het uitzicht, het geluid van de passerende autos, geweldig!

Van de brug af zijn we door Sausalitos, een klein maar mooi stadje, door gefietst naar Tiburon. Daar vertrok weer een boot terug naar San fransisco. De boot ging op zijn buurt weer redelijk dicht langs Alcatraz. Konden we dat ook mooi van wat dichterbij bekijken.

Eenmaal terug moesten we ook even een kijkje nemen op pier 39 waar altijd zeeleeuwen liggen te luieren. Niet een, maar een heel ponton vol. De een over de ander en niet wakker te krijgen. De kou ging ons daar wel wat parten spelen (op de boot 'moesten' we buiten zitten om het mooiste uitzicht te hebben) Dus toen naar een cafe waar ze een van de lekkerste irish coffee's ter wereld serveren. Een was voldoende om de wangen te doen glimmen en de benen wat zwaarder te maken. Gelukkig had het ook onze moed weer wat versterkt zodat we weer aan de reis omhoog konden beginnen. Beste heuvels hier, maar gelukkig is het uitzicht als je je omdraait ook erg de moeite waard.

Vanavond in de buurt van het hotel taco's gegeten zodat we mooi op tijd weer bij ons mandje waren. Hakt er toch best in, zon fietstochtje ;)

liefs!!!