tijsenmarleen.reismee.nl

pismo-LA

hooi!

Toen we vanmorgen de gordijnen open deden schrokken we daar een beetje van. Inkt zwarte luchten dreven het land in. Hmm, o ooow. Gelukkig was was het maar een bui, en was tijs zo verstandig om dan maar wat later te vertrekken, waardoor we de hele dag zo'n beeetje achter de bui aan gereden zijn in plaats van er middenin.. Moesten wel eerst tanken en dat bleek nog best een dingetje. Dat hebben we in ons landje toch beter voor elkaar denk ik. Je moet aan de pomp je creditkaart in de automaat stoppen, kiezen hoeveel gallon je wil tanken, en tot overmaat van ramp willen ze ook nog een postcode weten. Tja, laten we die postcodes van hier nou niet echt in het hoofd hebben... Gelukkig kon tijs het op een accoordje gooien met de pomp/winkel bediende. Als hij zijn credit kaart daar zou laten bij wijze van onderpand dan mochten we de tank wel helemaal vol gooien. Hardstikke goed idee!!

Ook weer klaar.

Deel twee van de highway one naar LA was iets minder mooi dan deel een, maar nogsteeds goenoeg oe's en aahs hoor!

Eenmaal aan gekomen bij ons hotel zijn we met de bus naar santa monica pier gegaan. Viel nog niet mee om een beetje een betaalbare hotel variant te vinden. De meeste enigsinds normale hotels beginnen bij 200 dollar per kamer per nacht.

De pier was gaaf. Mooie ver gezichten over malibu en de skyline van LA. En natuurlijk de huisjes waar de lifeguards zomerdag bivakeren op het strand ernaast, ook een must see. (kreeg een beetje heimwee naar de tijd dat baywatch nog op de tv was)

Gegeten hebben we bij Bubba Gump op de pier. Een speciaal garnalen restaurant wat met een knipoog naar de film forrest gump is op gezet. Erg lekker ook, als je van garnalen houd ;)

PaMaTijs

Geweldig dat we zo met jullie mee kunnen reizen!!!
Dacht even dat het huisje op het strand jullie volgende slaapplek was! Nog veel plezier! XXX