tijsenmarleen.reismee.nl

LA naar Flagstaff

hoooiiiii!

Vandaag een behoorlijke rit op het programm. 750 kilometer om van Los angeles naar Flagstaff te rijden.

Leek wel een eeuwigheid te duren voordat we LA uberhaupt uit waren. Wat is die stad groot. Maar wat ons misschien nog wel het meest is op gevallen in LA, en ook in San fransisco, dat het steden zijn met weinig hoogbouw. Eigenlijk hadden we gedacht dat het, net als wat je altijd van New york ziet, het downtown deel massief vol gebouwd is met flats enzo. Maar das dus niet zo. Staan natuurlijk wel een paar hoge gebouwen, maar die zijn op een hand te tellen.

Eenmaal de stad uit was ik een beetje bang dat de omgeving en vooral het dorre gevoel ervan zou gaan vervelen, maar dat viel erg mee. Wel bijzonder hoor om 500 km te rijden met niks dan zand, rotsen en bergen om je heen. En dat het dan niet verveelt zegt al genoeg over de omgeving. Wel fijn om een auto met cruise control te hebben.

Moesten natuurlijk ook weer even stoppen om te tanken. Wederom geëmmer met de pomp dus ritueel met pas inleveren weer herhaad. Waren wel erg nieuwschierig hoe andere toerissten dat nou hadden dus pomp bediende gevraagd hoe dat nou moest. Nou, niet dus. Blijkt dat wij als buitenlanders niet kunnen tanken zonder onze pas af te geven. Fieuw scheelt weer. Dan ligt dat niet aan ons...

Hoe meer we in de richting van Flagstaaf kwamen, hoe kouder het werd. De auto begon zelfs waarschuwingen te geven voor gladheid en dergelijke. Best een verschil, als je bedenkt dat vanmorgen de meeste mensen nog in een korte broek liepen. In de berm lag hier al de nodige sneeuw.

Vraag me nu af of het wel zon goed idee was om slippers mee te nemen. misschien waren een muts en handschoenen toch beter geweest..

Flagstaff is een leuk stadje verder. Hebben net heerlijk gegeten in restaurant Altitude. Ook nog even gestopt voor een lokaal biertje, in een gezellig ogend cafe. Na één pilsner waren we al af geserveerd, dus nu maar te kooi.

bis morgen

Pa & Ma

vandaag geen foto's
zien we later wel
veel plezier knuffels van ons allen