tijsenmarleen.reismee.nl

Grand Canyon

Howdy!

Vandaag liep wat anders als wat we van tevoren gepland hadden. We zouden namelijk naar de plaats Sedona rijden om daar vervolgens met een Jeep safari mee te gaan. Dat laatste hebben we aan ons voorbij laten gaan. De route van Flagstaff naar Sedona was onwijs mooi en duurde ongeveer een half uur. Als we ooit opde motor Route 66 mogen doen, dan wijken we op dit stukje even af van het gebaande pad. Wauw. Door het bos, omhoog, omlaag, slingerend en de mooiste ver gezichten. Het blijft verbazen. Eenmaal in Sedona konden we al zo goed de kenmerkende rode rotsformaties zien, dat we ons niet voorkonden stellen dat het iets toe zou voegen om met een horde mede toeristen een uur in een jeep te zitten. Al zal dat vast ook erg mooi zijn hoor. In Sedona hadden we ook ontbeten. Super knus restaurantje met de vriendelijkste bediening.

Daarna zijn we met een omweg naar de grand canyon gereden. Via Flagstaff de 89 op en dan naar de 64. Steeds meer kregen we een idee van wat er komen ging. Maar toch ben je niet voor bereid op wat je ziet als je de grand canyon ziet. De dame die ons gisteren bediende tijdens het diner had ons al gewaarschuwd. Sedona was mooi, maar de Grand Canyon Epic! En dat was het. Episch is het juiste nederlans ervoor maar toch dekt dat de lading niet. Overweldigend, adembenemend en haast niet te bevatten. Zo mooi. Diep ook. Was me niet bewust van hoogtevrees, maar had toch wat moeite om op sommige plekken dicht bij de rand te komen. Een metertje of 1600 naar beneden, Mwah. Laat maar. een meter van de rand is het nog steeds mooi ;)

Zitten nu in een super leuk motelletje (the rodeway inn &suites)in het plaatsje Williams. Aan de route 66.Volgens mij isde hele stad gewijd aan route 66 want zagen net weinig anders dan motels, diners en route 66gift shops verlicht met de nodige kerst lampjes. Helemaal knus!

Zullen even op zoek naar een hapje eten!

Tot later maar weer.

PaMaTijs

Wat hebben jullie een prachtig weer (zie strakblauwe luchten voorbij komen) en wat zijn de Grand Canyons indrukwekkend! Heel veel plezier nog!!

Sjoerd & Kirsten

Hii!!!!
Wat super leuk om te zien en lezen allemaal! Jullie vermaken je wel! Vinden we leuk!!!! Sprak je vader vanavond, die vertelde over jullie reisverhalen op deze site, dus direct maar ff checken natuurlijk! Onwijs genieten daar nog maar!!!!
Xxxx ons