tijsenmarleen.reismee.nl

de weg naar vegas

hallo!
Ik zit nu lekker op ons hotel bedje met uitzicht op hèt Bellagio Hotel en de fontein. Niet verkeerd dacht ik zo ;]
Vanmogen waren we niet al te vroeg met het vertrek uit Williams. Hoefde ook niet want hadden het het op zich redelijk aan de tijd vandaag.
Om een uurtje of 9 zijn we weg gereden, de stadjes met de toeterende stoomlocomotieven achter ons latend. (zelfs snachts hoor je ze, maar heeft wel wat als je lekker warm in je bedje ligt.)
Eerst een stuk snelweg gevolgd. Blijft een belevenis op zich. Om de kilometer ligt wel een stuk rubber, er rijden fietsers op de vluchtstrook, campers hebben auto's als aanhangers en zelfs een koets met een aantal paarden/ezels ervoor en erachter is niet vreemd hier geloof ik. Na een kilometer of 60 zijn we er vanaf gegaan om vervolgens Route 66 te volgen. Mooi hoor. Ondanks dat er best wel wat saaie rechte stukken in zitten maken de stukken die de weg doen kronkelen en je in afwachting laten wat je te zien krijgt als je de bocht om komt dat ruimschoots goed.
Na een stop in het plaatsje Kingman voor een kop koffie en cheescake zijn de de snelweg weer op gegaan richting Las Vegas.
Onderweg waren we steeds op zoek naar zo'n typerende Arizona cactus (die lijkt op een mannetje die zijn hand op steekt.) Het is schijnbaar een van de iconen van de staat Arizona en je ziet ze op zowat elke nummerplaat, maar wij hebben er tot grote spijt van Tijs geen kunnen spotten.
Volgend punt op ons lijstje was stoppen bij de hoover dam. Toen we de auto geparkeerd hadden kon ik mijn vest wel uit doen. Waar we vanmorgen nog vertrokken in de ijskou (de flesjes water die in de auto waren blijven liggen, waren stijf bevroren..) was het nu 20 graden! Wat een veschil, en wat heerlijk. Weet niet goed wat ik over de Dam moet zeggen. Het is erg mooi om te zien, erg knap hoe ze het hebben kunnen maken. Heb er aardig wat klikklakkers van gemaakt, dus die laat ik het verdere verhaal wel doen :]
Door naar Sin City, dat ineens opdoemt als je een kleiner stadje net na de Hoover Dam door bent. Ook hier veel laagbouw maar van ver kon je The Strip en zijn karakterestieke gebouwen al herkennen. Dankzij tomtom het hotel snel gevonden. Hadden we hem maar mee genomen in het hotel want jeeee, waar zit die receptie?!!! Wat een hotel. Complete straten met winkels restaurants, bomen, lantarenpalen en zels de blauwe lucht ontbreekt niet.
Na wat omzwervingen wel gelukt natuurlijk.
Daarna zijn we naar het HardRockHotel gelopen. Hadden in LA op een reclame bord gezien dat Guns en Roses daar op zou treden dus maar even kijken of er nog kaarten waren. Yess, morgen om21 uur gaan ze van start, en wij zijn van de partij.
Nu weer op de hotel kamer waar zonet de fontein onder muzikale begeleiding van pavarotti tot boven het hotel uit sproeide. Alweer wauw!!
Zo maar even op pad voor een hapje en een drankje.