tijsenmarleen.reismee.nl

viva las vegas

Las Vegas, wauw!!
Wat een stad. Als ik het in een woord zou moeten omschrijven dan is het denk ik VEEL.
Veel Hotel, Veel neonreclame, Veel Herrie, Veel tegenstellingen.
Veel hotel omdat die van ons nog een middelmatige was qua formaat. De complete winkelstraat,
met restaurantjes, winkeltjes, kappers en noem maar op bleek zo ongeveer de standaard op de strip.Ik denk dat in ons hotel alleen al de complete bevolking van terschelling zou kunnen ovenachten.Natuurlijk zijn we ook even wezen kijken in wat andere casinos/hotels. Het Belaggio lag tegenover onsdus hebben we vaak van de ongelofelijke fontein show kunnen genieten. Iedere keerwas het net even een andere show, met andere muziek. Het enige wat steeds hetzelfde bleef waren deknallen als het water maximaal de lucht in werd gespoten tot boven het dak. Leek de donder wel, geweldig.
Elk van de hotels heeft zo zijn eigen thema. In het Venetian kon je een gondelvaart maken dwars door hethotel en was het plafon van een enorme fresco voorzien. In hotel new york ontbrak het vrijheidsbeeld en the brooklin bridge niet en liep een achtbaan dwars door het hotel. In het cosmopolitan was alles bling. Kandelaar achtige kettingen die van de 2e verdieping naar de begane grond hingen, super uitgelicht waardoor het wel diamanten leken. Nou ja, zo nog veel meer. Alles is ongelofelijk TE, maar dat past hier.
VEEL neonreclame Om maar zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van welke fàntástiche shows er in je hotel spelen. En om je de winkels in te lokken natuurlijk. En alles gaat gepaard met muziek. De een nog harder dan de ander. (En hoe erg is het ook, dat je, als kijkmij mannetje op je harley rijd, en je er een boombox aan hebt hangen die het best dikke motorgeluid nog overstemd???)
Na een dag waren we pas gewend aan alles en konden we elkaar weer verstaan als we over staat liepen.

Over de straten rijden ook continu auto`s met reclameborden heen en weer (wat een baan) en op de stoep wordgeprobeerd om je naar shows, tours en blote dames te krijgen. Dat laatste was denk ik ook een van de dingen die mijhet meest hebben verwonderd. In en straal van niet meer dan 2 meter, stond een dik aangeklede mexicaans ogende ouderedame kaartjes uit te delen voor peep shows, en wie weet wat nog meer. Zowat naast haar stond een man met een draagbaar
versterker setje met een microfoon het woord van god te verspreiden. ???? Natuurlijk is het verschil tussenarm en rijk hier ook groot. Limo's die in file (das iets overdreven maar het waren er wel veel)achter elkaar aan rijden, en bedelaars die aan de kant zitten om geld af te troggelen. (dat klinkt niet aardig, maar volgens mij is er in vegas werkzat..)
De een loopt in een bontjes over de stoep en dan scharrel ik daar achteraan in mijn spijkerbroek en havanianas, en gelukkig niet als enige.
Het is dat het een dure aangelegenheid is (10 dollar voor een 0,5l bier!!! was niet eens een gekke prijs)maar je zou zo de hele dag op een terras kunnen zitten mensen kijken. Echt van alles passeert de revue. inclusief buzz lightyear, optimus prime en dames op dusdanige hoge hakken dat het lijkt alsof ze het in hun broek gaan doen...
Gelukkig vonden we, zoals een echte hollander betaamt, een plek waar je voor 4 dollar ook een lekkere corona kon drinken. Buiten ons eigen hotel notabene, daar zoek je niet meteen he ;]

savonds zijn we naar het HardRockHotel gegaan. Om 9 uur zou het concert beginnen dus waren we op tijd heen gegaan om nog even te sneupen. Ook dat hotel is inmens. 2 concertzalen behoorde oa tot de faciliteiten.En een eigen tattoo shop, zoals het hoort in een hardrock tent.
Voorprogramma was vreselijk. Een band waar we nog nooit van hadden gehoord, maar ook hopen nóóit meer wat té horen. Pijn aan de oren. Gelukkig voor de lead zanger wist de rest van de band wel wat ze aan het doen waren want hij bakte er helemaal niks van. Vreselijke zangstem. De amerikanen die achter ons stonden overwogen hun bier het podium op te knallen, maar deden het niet omdat de 12 dollar die ze ervoor hadden moeten betalen toch de overhand had..
Guns en Roses echter was fantastisch!! Axel is het nog lang niet verleerd. Wat die man allemaal nog kan met zijn stem. En 3 uur lang over het podium rennen. Zijn huidige band was ook te gek, maar tijs miste Slash toch wel.
Zijn met een taxi terug gegaan naar het hotel. Was niet eens een enorme afstand, maar Smiddags hadden we een wandeling ondernomen (op slippers )naar het welcome in Vegas logo wat toch wel wat verder was dan we hadden verwacht. Geen zin en puf meer om terug te lopen, dus heerlijk gebracht. Toen met een lichte suis in de oren en een dikke grijns op het gezicht te kooi gegaan..

Pa & Ma

en dan vinden wij dat ze hier lawaai maken