tijsenmarleen.reismee.nl

Bakersfield aka smellytown

heej,

Vandaag niet veel op het pogram. Een beetje uitslapen natuurlijk want het was niet erg vroeg gisteren. Helaas zitten we een beetje in een ritme, dus allebei al vroeg weer wakker. Rustig aan met een kop koffieop de kamer wakker geworden. We hoefde toch pas om elf uur van de kamer te zijn.
Toen de auto uit een van de parkeergarage flats gehaald (bijna achter elk hotel stond wel een 5 verdiepingen hoge parkeergarage)en op weg naar Death Valley. Dat zou volgend ons boekje ook de moeite waard moeten zijn.
Per ongeluk belandde we onderweg bij een tank station/restaurantje waar in de buurt (voor het mooie zou je nu een spannend muziekje moeten horen)door de overheid zogenaamd op buitenaards leven geexperimenteerd was. Area 51.. Slim als de exploitanten zijn konden wedaar de wereld aan E.T. souveniers kopen en foto's maken. Ach en natuurlijk ben ik nooit te berroerd voor een fototje ;)
Door de woestijn verder gereden naar de dode vallei. Wat wederom een boel aaaahs en oooos teweeg bracht. Ongelofelijk de diversiteit aan natuur hier. Nooit gedacht dat een dorre dooie bende zo mooi kon zijn. Weg er doorheen was ookheel gaaf. Leek zo nu en dan wel een achtbaan. Mooie bochten maar vooral Pits. Oftewel kuil. Dus klein bultje omhoog en hoppa met de zelfde rotgang naar beneden. Maaginhoud vertraagd volgend. Geweldig. Je krijgt bijna dukes of hazzardneigingen, jihaaaa.
Timing was vandaag niet ons sterkste ding. Mede doordat we na Death Valley niet door de bergen konden vanwege sneeuw en daarbij behorende eventuele weg afsluitingen. Daardoor moesten we naar beneden om de bergen heen. De weg door de vallei was ook aardig langer dan we ingeschat hadden en hier zijn de plaatsen waar je kan stoppen, wat meer is dan een motel en een paar huizen,niet heel veelvoorkomend. Daardoor moesten we langer door rijden dan gepland, maar nu zitten we in Bakersfield. Waar het, als het regent, schijnbaar niet zo fris ruikt. Waren al bang dat er iets mis was met de auto. Maar toen we bij de Mac stopte voor een bakje en gratis internet om een beetje een goed hotel te zoeken kwamen we erachter dat de stad schijnbaar zo ruikt. Het is een redelijk grote plaats. Zitten in een hotel uit het centrum, maar wel in de buurt van waar ze de lekkerste pizza's van de regio maken.(volgens tripadvisor) Dus wij daar heen. Het was maar goed dat de ervaringen op het internet zo woest positief waren want toen wede deur open deden hadden we een beetje het gevoel dat het een grap was geweest. Het was een soort van kantine idee. Aande ene bar/keuken kon je door geven wat voor een pizza je wou (grote en wat erop moest) en aan een andere bar kon je drinkenbestellen. Vervolgens ging je met je drinken en een nummer voor het keuken deel aan een net wat te lage picknicktafelzitten wachten tot de pizza klaar was. Kinderen renden schreeuwend door de zaak, verlichting was zoals dat in een kantine
hoort maar was super! En denk dat ik nog niet vaak zon lekkere pizza gehad heb. Geweldig.

Nu maar een beete bekijken waar we morgen zullen stoppen. Word vast ook weer een eververende dag tussen de bomen..

Mandy en Dirk

Kwik om jullie zo te kunnen volgen!

Mandy en Dirk

Bedoel natuurlijk leuk!